09 november 2010

Länge sen sist!

Nu var det ett tag sedan jag skrev.
Jag har gjort lite kul grejor bla så var jag och min syster Helena samt vännen Agneta på Mia Skäringers show "Dyngkåt och hur helig som helst". En kanon show som berörde mig väldigt, så nu läser jag hennes bok och tar till mig hennes klocka ord och syn på livet.












Sen tog jag och barnen en liten tripp till Öland, vi flög ner och det är ju så spännande tycker Ebba fast egentligen så är hon ju väldigt van med att flyga vid det här laget så hon hinner inte komma in i planet förrän hon beställer en dammsugare att fika på.
På Öland hann vi med en fika hos Farmor Ebba, där hann "lill" Ebba knappt ta av sig skorna innan hon beställde en god buuul av Farmor Ebba.






















Efter det så tog vi en tur till Borgholm och träffade Mormor Maj och Morfar Bengt på Nya kondis.Ebba beställde kaka efter kaka och Malcom njöt av Morfar Bengts sällskap.



















Och min alltid stilsäkra mormor hade en likadan jacka som jag, fast jag ser inte lika chick ut som henne i den, snarare ser jag ut om en michellin gubbe... men nu har jag börjat träna som det ska bli ändring på det.
































Efter det så tog jag och barnen en liten road trip till Karlskrona och familjen Pettersson. Alltid lika mysigt att träffa dem.
Barnen lekte ihop och hade föreställning om häxan och Snövit, tror jag.. lite oklart men kreativa är dom iallafall.
































Hann även med att åka till Ronneby och besöka butiken "In my house" en blogg jag följer. Jag kände att det skulle vara så kul att få se den live. Den var lika mysig som jag hade hoppats och Josefine som driver och äger butiken var jätte mysig och trevlig.
Skulle också vilja förverkliga min dröm så någon dag. Hoppas att jag får möjlighet att besöka In my house igen.
Köpte en snygg skylt att ha i min nya hylla.







Ebba hittade också lite saker som hon tyckte att hon behövde..en diskborste och en frukost bricka!




































Malcom hann också med lite träff med sin kompis Charlie.Denna gång kollade de in varandra när de åt gröt, men snart kan de nog ha kul tillsammans.






















Japp det här vad var vi hade hittat på de senaste veckorna, mycket kul och mysigt att träffa alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar