23 januari 2011

Massor av inspiration

ÅÅÅÅh vad det är kul och härligt att gå på FORMEX, så mycket kul och fint.
Jag gillar verkligen att gå runt där och kolla in trender och leka med tanken om och var jag ska ha allt fint som jag ser.
Mia (min förra kollega) och jag brukar gå till FORMEX tillsammans och vi ger varandra mycket energi och inspiration. känns alltid bra efteråt.
Jag behöver det i min vardag och Mia behöver det för att komma igång med "tänket" i jobbet.

Pratade med några trevliga kreatörer bla Anna på ODD BIRDSEn härligt trevlig och jordnära tjej. Hon berättade att hon och hennes kollega hade funderat på varför de har hamnat där dem är idag, och dom hade kom på att de ville "måla hela världen lilla mamma!
Att de alltid tänkte vad man kan göra med olika prylar och rum som de stötte på.- Känner igen mig i det "tänket".( Varje gång jag är på tex BVC tänker jag gud vad mycket mer man skulle kunna göra med dessa lokaler... om det bara var någon som ville betala för det...)

Vi pratade också med Ylva Skarp från SKARP
,den tjejen som skriver så fint och fina ord på tavlor,möbler,fat och skyltar. Hon har gjort sin grej i 15 år men det är nu det har blivit riktigt trendigt, tack vare alla inrednings bloggar!
Vi pratade om att det är viktigt att gå hela vägen ut för att lyckas och vara trovädig, att om man driver en butik inom tex inredning, att man då speglar en viss medvetenhet även i utseende och i sitt säljande. Hon kände att det var viktigt var hennes alster såldes att de hamnade på rätt ställe och inte att hon bara fick dem sålda. Rätt tänkt tycker jag.

Trenden känns fortfarande som att det ska vara personligt, när-producerat och med en historia, men i år lite med en tvist lite galet sådär.


Här kommer lite bilder som jag blev inspirerad av, håll till godo och njut.


























2 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska bilder, Anna! Blir lite avis :) Hade också velat vara där och titta! Tack för att du delar med dig! Kram

    SvaraRadera
  2. hej malin ja man blir så sugen på mycket! kul att du läser min blogg! må gott kram!

    SvaraRadera