07 februari 2011

Projekt: Lillebrors vardagsrum

Så har jag varit nere på Öland en vecka själv med barnen.
Jag fick frågan av min lillebror Mattias om jag ville göra hans vardagsrum lite mer hemtrevligt, mysigt och kul att komma hem till.
Visst! jätte kul, kände att jag hade lite brist på kreativt arbete så jag tyckte det skulle bli jätte kul.

Han behövde en lampa över matbordet, lite kuddar, gardiner och lite kul prylar för att göra det lite mer personligt.

Grunden var svart,grått och vitt.
Ja la till lite gröna detaljer och blandade lite gammalt och nytt, köpt och omgjort.
Så här blev resultatet, han blev mycket nöjd och jag med.
Det är kul att få hjälpa och på detta sättet också blir ännu roligare.



FÖRE:









EFTER:















Lampa: "Pimpad" av Farmor Ebbas trasmattenystan
Kuddar: Sydda av tyg från Åhlens
Bord: Europa-pallar från Alböke Gård, hjul från IKEA
Flaskor på bordet: Fynd i mammas källare samt i Mattias glasåtervinning
Tavla: Målad av mig

1 kommentar:

  1. Jag är djupt imponerad! Tänk att med så små medel få en så annorlunda känsla. Och heder åt Mattias som med stolthet sitter och tar en öl med sina kompisar bland farmors trasor och pimpade lastpallar. Det behövs fler såna här tips i heminredningsprogrammen.

    SvaraRadera