07 juli 2011

Trasmatte nystan som blev Twisted Braids!

För en tid sedan så hittade jag några säckar i farmor Ebbas skrubb och i dem fanns massor med härliga nystan som man använder för att väva trasmattor. Jag fick ta några stycken och har sen dess haft en tanke om att göra något med dem.
Och nu har jag gjort det och det blev Twisted Braid!!!
Halsband som jag flätat i olika längder 1m , 1,5 m och 2 m längder och tillverkar berlocker av gamla örhängen, halsband och ringar som jag hänger på.

Sen blev jag så nöjd så jag kände att jag ville prova på att se om andra gillar dem med så jag flätade och flätade hela dagen i går och fick tillverkat massor!

Sen ville jag ju ha snygga bilder så att man kunde få rätta känslan för dem, så då frågade jag min kära faster om hon ville ta bilder. Och fantastisk som hon är och är alltid öppen för nya projekt så sa hon VISST kom hit så kör vi!!
Så idag åkte jag dit med barnen (som jag dessutom fick jätte bra hjälp att passa) och så körde vi, och oj vad bra bilder det blev, jag är såååå nöjd!

Jag gillar prylar som har en historia, det har jag nämnt förut, och dessa har ju också en fantastisk sådan.
Alla som tillhör familjen Bertilsson vet ju hur härligt det var uppe på Farmor och farfars vind, vad roliga och spännande saker det fanns där. Bland annat de fina klänningarna som Elsa hade sytt, dessa klänningar blev senare trasmatte- nystan som nu har blivit halsband...visst är det en kul historia och tänk vilka mer historier man kan hör av dem som minns klänningarna och var och när de bars när de nu kan ses igen fast på ett litet annorlunda sätt.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar