20 maj 2011

Hjärtliga tankar

Idag hade jag och Ebba ett litet djup samtal på väg till dagis.
Jag berättade att om man dör och om det är någon som har ett trasigt tex hjärta så kan man ge bort sitt hjärta till den personen som behöver det.
Ebba tänkte en stund sen sa hon - Men Vidar har ju ett trasigt hjärta då kan jag ge bort mitt till honom..
Jag sa- Ja det är ju fint men man kan bara ge bort sitt hjärta om man inte lever längre, en människa har ju inte flera hjärtan.
Ebba- Nä man har ju inte 5 hjärtan!

Så fint att hon kan tänka sig att vilja ge bort sitt hjärta, jag blev alldeles tårögd.

I veckan var det också maskerad på dagis och då var hon så klart Supersnällasilver Sara!
Hon gick ju självklart in för sin roll och på vägen till dagis såg hon ut så här!
(cykelhjälmen är för liten så därför hockey hjälm..)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar